Bilgi Çağında Dijital Teknoloji Ve Pandemi Sürecinin Ortak Eseri: E-Rekreasyon Kavramı Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme
Şu kitabın bölümü: Bayram, A. T. & Kavlak, H. T. (eds.) 2024. Turizm Araştırmaları IV.

Mehmet Sedat İpar
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi
Hasan Tahsin Kavlak
Sinop Üniversitesi

Özet

Bu çalışmada rekreasyon kavramının, e-rekreasyon şekline dönüşmesinde teknoloji ve pandemi süreci olmak üzere iki temel faktöre değinilmiştir. Bu faktörlerden ilki olan teknoloji özellikle fiziksel anlamda yapılabilmesi güç olan birçok etkinliğin gerçekleştirilmesine ve yeni bir deneyim yaşanmasına olanak sağladığı için rekreasyon faaliyetleri içeresindeki önemini gün geçtikçe arttırmaktadır. Rekreasyonun e-rekreasyona dönüşmesinde bir diğer faktör ise pandemi süreci olarak görülebilmektedir. Covid-19 kaynaklı pandemi süreci insanları iki farklı rekreatif faaliyete yöneltmiştir. Bunlardan bir tanesi açık alan rekreasyonu olarak da adlandırılabilecek olan outdoor rekreasyondur. İkincisi ise teknolojik ortamlardır. Teknolojik ortamlarda rekreasyon faaliyeti olarak, eğitim, deneyim, kültürel ve turizm amaçlı sanal turlardan, e-spor faaliyetlerine, yarışmalardan akraba ziyaretlerine kadar birçok etkinlik gerçekleştirilebilmektedir. Bu bağlamda bu çalışmanın amacı, bilgi çağında dijital teknolojinin gelişmesi ve bununla birlikte Covid-19 pandemisinin etkisiyle yeni bir kavram olarak ortaya çıkan e-rekreasyon kavramını tanımlamak ve e-rekreasyon faaliyetlerine yönelik örnekleri irdeleyerek alanyazına katkı sağlamaktır.

Kaynakça Gösterimi

İpar, M. S. & Kavlak, H. T. (2024). Bilgi Çağında Dijital Teknoloji Ve Pandemi Sürecinin Ortak Eseri: E-Rekreasyon Kavramı Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme. In: Bayram, A. T. & Kavlak, H. T. (eds.), Turizm Araştırmaları IV. Özgür Yayınları. DOI: https://doi.org/10.58830/ozgur.pub573.c2605

Lisans

Yayın Tarihi

25 December 2024

DOI

Kategoriler